zaterdag 6 april 2019

Thema Pasen


 Op maandagmorgen starten we met de verjaardag van Elmedina te vieren.
Zij was op vrijdag ziek, dus feestje met uitstel. Gelukkige verjaardag, Elmedina.




Experimenteren in de maisbak.


Eieren in de poppenkamer


Bouwen met eierdozen


Logispel met eieren


 Tangram met eieren


Als we morsen met de mais, dan ruimen we het op.



Gezelschapsspel: Jakkiebak kippenkak






De eierwinkel


Gelukt!



Wat een mooi ei.


Vrije creatie: een dino




Knutsel frutsel 




Elke ochtend begroeten de kleuters elkaar door te zwaaien met een palmtakje





 Juf Justine had ook allerlei soorten eieren bij.


Voelen in de voeldoos



Wegen in de maisbak



Vrij knutselen met mais, eierschalen en stro





Zorgmoment: dagen van de week






Versier je ei met plasticine


Het dak van het appartement!


Paaseieren versieren met stickers en tekeningen







Geluiden eitjes





Matrix met paaseieren


Letters zoeken in de maisbak en de juiste woorden vormen





Op vrijdag was het feest voor Stig. Hij wordt 5 jaar tijdens de paasvakantie.
Dikke proficiat, Stig.


We tekenen een paastafelkleed





Nog een mooi paasei.


Een regenboog, wolken, een zon en regen!




In de namiddag, onder een warm zonnetje, trakteerde Stig met een lekker ijsje voor zijn verjaardag!
Mmm, dat was lekker.




Versje van de week


Ik leg het allermooiste ei,
Mooier dan de andere kippen,
Het lijkt net een schilderij,
Met pimpelpaarse stippen.

Ik leg ze in alle kleuren, 
Geel, groen, blauw en rood.
Ruik eens hoe ze geuren,
Is dat niet idioot?

Ik leg ze in alle smaken,
Van chocolade tot speculaas, 
Ik kan ze zelfs vierkant maken, 
Ik ben ze allemaal de baas!

Met Pasen verstop ik ze overal,
Achter de boom en onder de kast, 
En als jij ze dan gaat zoeken,
Weet ik zeker dat je ze vinden zal! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten