maandag 26 juni 2017

K2B Vliegtuigen

We starten ons thema op met het maken van een landingsbaan voor onze vliegtuigen.





Zie hier onze landingsbaan is klaar. Hopelijk voor twee weekjes spelplezier.


Verlichtingspalen voor ons vliegveld





We maakten ook een vliegtuig van een grote kartonnen doos.



Op dinsdag maakten we een uitstap naar het reisbureau TUI.
Wat hebben we allemaal nodig om ons reisbureau in de klas in te richten?


We mochten ook allemaal een reisfolder kiezen.
Disneyland had de grootste voorkeur.



Zeteltjes om in te wachten



We kregen buiten een reisfolder ook een balletje en een balpen.




We vonden het een leuke uitstap. Op de Facebook van reisbureau TUI kan je nog andere foto's van onze uitstap terugvinden.

In de namiddag hadden we onze laatste spelletjes namiddag.
Dit in teken van de vliegtuigen.








Op woensdag kwamen de leerlingen van het zesde leerjaar allerlei spelletjes met ons doen.
We mochten ons die dag verkleden in prinsen en prinsessen.















We kregen allemaal nog een zakje met letterkoekjes.
Mogen we er al 5 opsnoepen?



Mama van Lander kwam wat meer vertellen over haar werk als stewardess.


Waar zijn de nooduitgangen?


Gordels vast.



Een reddingsvest







Zuurstofmasker



Labels voor aan de bagage te hangen


Spelen met playmobile vlieghaven


Ons reisbureau in de klas



Vliegtuigen knutselen



Hoeveel passagiers zitten er in het vliegtuig?




We leerden allemaal vliegtuigjes plooien met "meester" (klasgenootje) Lander of juf Hilde !!
Nadien hielden we een wedstrijd.
Proficiat aan het vliegtuigje van Finn.
Ryan's vliegtuigje maakte de meeste loopings. Goed gedaan.






Ons liedje voor dit thema:

En ik vlieg, vlieg, vlieg als een vlieger
Ben zo sterk, sterk, sterk als een tijger
Ben zo groot, groot, groot als een giraffe
Zo hoog, Whohoho
En ik spring, spring, spring als een kangeroe
En ik zwem, zwem, zwem ik kom naar je toed
En ik neem, neem, neem je bij de hand 
Als ik mag en ik lach
't is een hele mooi dag
lalalala
Het is weer een mooie dag
lalalala
                                                                                     Het is weer een mooie dag
lalalala 
Het is weer een mooie dag
lalalala

Geen opmerkingen:

Een reactie posten