dinsdag 18 april 2017

Het kippenhok (deel 2)


 Bas de kip was verdwenen, waar is zij? 
Even opzoek in onze klas

 



Bas de kip is zoek, maar wat ligt er in het kippenhok? 
Wat is dit? 
Een EI

Even kijken, voelen, ruiken hoe een ei eruit ziet?  




Daarna zijn we naar de knutseltafel gegaan op de eierschalen te gaan pletten tot hele kleine stukjes
Wat zouden we daarmee gaan doen? 
Dat ontdekken we morgen.





Kunnen we onze ei tangram weer heel maken? even proberen.




We kunnen ook gaan tellen hoeveel eieren de kip heeft gelegd? 
Leg het juiste aantal eieren.




Vandaag gaan we met onze eierschalen aan de slag, 
zouden we een kuiken kunnen maken? 












Even goed kijken, kunnen we de ei tangram maken? 
Ja hoor!



We kunnen aan de slag met moeilijkere opdrachtkaarten. 
Kijk wat ik kan!


Het werden echte kuikens, 
we konden met papier, verf, wasco,kleurpotloden,... aan het werk? 









Onze kuikens

Bas de kip, had ons ook een briefje gestuurd want zij was nog 
steeds niet terug in onze klas. 

Hallo Lieve kleuters, 
Zorgen jullie voor mijn eitje? 
Ik ben woensdag terug! 
groetjes, 
Bas de Kip 

We zijn meteen aan de slag gegaan om goed voor het eitje te zorgen. 



Maar door het zoveel te knuffelen, 
 ging iets mis, 
oeps, 
het eitje viel per ongeluk op de grond. 
Wat zal Bas de kip nu zeggen? 


Maar oef, woensdag was bas de kip terug. 
Zij had ons gefopt, 
Ze was op school ergens een rustig plekje gaan zoeken om haar eitje te gaan uitbroeden 
En kijk, 
Een kuikentje. 

Lora het kuikentje


We konden gaan race met de kuikens, 
We gooide met een dobbelsteen, 
hoeveel sprongen mocht ons kuiken maken? 
Welk kuiken gaat er winnen? 
spannend! 


We hebben ook nog een versje geleerd, 

21 lange dagen zat ik in een kippenei, 
ik wil eruit, ik wil vrij
ik prik een gaatje in het ei.
ik wil eruit, ik wil vrij, 
ik prik een gaatje in het ei. 
Nog een stukje, nog een stukje, 
wat is dat een zwaar karwei. 
Even rusten, even hijgen, 
Even droge veertjes krijgen, 
Even pootjes uitproberen. 
En dan ren ik en dan kruip ik 
lekker onder moeders veren. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten