dinsdag 24 september 2013

Overal kleuren en vormen!

Vorige week was het een week vol kleuren! En deze week maakten we kennis met de Vormenmannetjes in verschillende kleuren! Kijken jullie mee naar onze avonturen?

We begonnen maandag met het verhaal van 'De Ark van Noach'. We konden spelen met de ark, legden de prentjes van het verhaal in de juiste volgorde.








Charlotte heeft heel het verhaaltje alleen voorgelezen aan ons allemaal! Flink gedaan meid!
 

Ook hebben we samen het verhaal nagespeeld met de ark. Wat deden dit jullie flink!








We schilderden mooie regenbogen!








 

In de kring stonden emmertjes waar we de juiste balletjes in moesten gooien.

 
We speelden een kringspelletje en dat ging zo: 'Rood, rood, heb geen rood. Moet nog rood gaan zoeken, hier in alle hoeken.'. Daarna mocht er telkens iemand gaan zoeken naar een voorwerp in de klas met die kleur.





Woensdag maakten we kennis met Elmer! Een kleurige olifant! Daarna maakten we er zelf ééntje. Eerst strookjes papier knippen en dan opkleven.









Gisteren kwamen de Vormenmannetjes op bezoek. Ze stelden zichzelf voor en daarna deden we samen een spelletje. De juf zei een raadseltje en dan mocht een kleuter het juiste Vormenmannetje nemen.

'Ik ben een mevrouw en ik lijk op het dak van een huis. Rarara, wie ben ik?'


Mevrouw Driehoek!

'Ik ben een meneer, heb 4 hoeken en 2 lange kanten. Rarara, wie ben ik?'


Meneer Rechthoek!

'Ik ben een meneer en heb geen hoeken. Rarara, wie ben ik?'


Meneer Cirkel!

'Ik ben een mevrouw en je ziet mij veel vliegen aan de zee. Rarara, wie ben ik?'


Mevrouw Ruit!

'Ik ben een meneer, heb 4 hoeken en 4 gelijke kanten. Rarara, wie ben ik?'


Meneer Vierkant!

Daarna konden we stempelen met vormen, hamertje tik spelen en nog veel meer spelletjes rond kleuren en vormen!
















Om de dag af te sluiten deden we nog een kringspelletje! We moesten samen een vorm naleggen met ons lichaam! Niet gemakkelijk hoor!






Vandaag seriërden we blokken van klein naar groot en van groot naar klein! Ook konden we nog andere spelletjes doen rond kleuren en vormen.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten