zaterdag 13 januari 2018

Hoeden en petten

We starten het thema hoeden en petten in onze klas.



Bij juf Kim mochten de kleuters tijdens het opendeurtje een kroon maken.
Een superleuke knipoefening!





 Juf Lesley had van de papa van Robin een  hele oude brandweerhelm gekregen.
Alleen maar om naar te kijken, zeker niet om mee te spelen.



Vanaf woensdag maakte juf Lesley een dramahoek in de klas.
Hier speelden we allerlei verhaaltjes met behulp van de verschillende hoeden, helmen en petten die onze kleuters bij hadden.



Memory van hoeden.
Heb je er twee dezelfde gevonden?
Dan mag je op het belletje duwen.
Wat is die bel veel gegaan!


In de kring had juf Lesley het ook over de functies van de verschillende hoeden en petten.
Aan de tafel was er dan ook een associatiespel voorzien.



De hoedenwinkel


Op donderdag mochten onze kleuters een grote hoed versieren.
Deze diende als deurversiering voor onze klas.






Eerst mochten de kleuters een hoedje van papier plooien aan de hand van een stappenplan.
Nadien mochten ze aan het rad draaien en het hoedje versieren met een opgelegd patroon.





Op je eigen foto een hoedje tekenen.



Papier weven met hoeden.
Dat was moeilijk!


Onze deurversiering.



Eindresultaat van onze hoed.


Brainstorm rond hoeden.
Hoe kunnen we hoeden versieren?


Op vrijdag stempelden de kleuters twee hoeden helemaal geel.
Dit ter ondersteuning van hun versje







Versje:

Op het hoofd van mevrouw Jet
stond een leuke gele hoed
en de knappe paarse pet
hoorde toe aan meneer Sproet.

Ze botsten tegen mekaar,
zeiden pardon, sorry en
zwaaiden nog eens naar elkaar:

"Dag mevrouw Jet
met de paarse pet!"

"Dag meneer Sproet
met de gele hoed!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten